Ponuka pre školy, pre komunity, pre verejnosť
Pavel Kraemer z Institutu pro podporu inovativního vzdělávání spolu s Eviana, n. o. Vám ponúkajú zážitkové stretnutie s hrami intuitívnej pedagogiky a besedy na rôzne témy ohľadom alternatívneho školstva.
Prídeme priamo za Vami a témy prispôsobíme Vaším potrebám!
Základná ponuka
Pre školy
Hry pre deti
V dopoludňajších hodinách
2 až 3 vyučovacie hodiny (počas jednej hodiny max. 16 detí) budeme skákať, behať, dupať, improvizovať, ale hlavne cvičiť pozornosť v mnohých formách a tak prepájať mozgové hemisféry, je to dobrá inšpirácia pre učiteľov.
Teória a prax intuitívnej pedagogiky a intuitívne hry pre učiteľov
V popoludňajších hodinách
1,5 až 3 hodiny podľa dohody, hry sú určené pre učiteľský zbor (eventuálne sa môžu zúčastniť i rodičia alebo deti nad 12 rokov, prípadne podľa dohody )
Živé vyučovanie matematiky pohybom v 1.-3., 4.-5. alebo 7.-9. triede (inšpirované waldorfskou a intuitívnou pedagogikou)
V dopoludňajších hodinách priamo pre deti a ich učiteľov s následným vysvetlením metodiky pre učiteľov. Poprípade iba metodika pre učiteľov.
Témy – násobkové rady, spoločné násobky, deliteľnosť a prvočísla, zlomky, geometria, zhodnosť a podobnosť, obsahy útvarov, výpočet uhlov a zlatý rez
Pre verejnosť, komunity a školy
Prednášky s následnou besedou:
● Prehľad a porovnanie alternatívnych prúdov u nás a vo svete (waldorf, montessori, slobodné a lesné školy, intuitívna pedagogika)
● Kľúčové kompetencie pre život a ako ich rozvíjať v našich podmienkach
● Vnútorná a vonkajšia motivácia. Ako to robiť, aby sme deti nemuseli nútiť do učenia ?
● Práca na sebe alebo ako predchádzať syndrómu vyhorenia
● Riešenie konfliktov z pohľadu intuitívnej pedagogiky
● Vývojová psychológia školského dieťaťa z pohľadu waldorfskej a montesorri pedagogiky a čo z toho plynie pre školskú prax a domácu výchovu
● Psychológia dospievania alebo ako a čo učiť v období puberty
● Vzťahy medzi učiteľom a rodičom. Riešenie konfliktov medzi učiteľmi a rodičmi na školách
● Waldorfský učebný plán: 1., 2. a 3. stupeň a jeho zdôvodnenie z hľadiska vývojovej psychológie. Previazanosť predmetov medzi sebou.
Seminár s diskusiou
trvanie max. 3 hod.
Témami seminára sú:
● S akými rizikami počítať, ak dáme dieťa do alternatívnej školy
● Čo sa deti v alternatívnej škole naučia či nenaučia
● Ako dopadá porovnávanie s deťmi v bežných školách
● Pripraví alternatíva deti na bežný život?
● Je bezpečnejšie prostredie v klasických alebo alternatívnych školách ?
● Autorita učiteľov v alternatívnych školách
● Prečo sú vzťahy učiteľov a rodičov často problémové?
Ďalšie témy a inšpirácie
● Ako založiť inovatívnu školu – budovanie tímov a spoločnej pedagogickej vízie
● O slobodnej škole Sumerhill a iných slobodných školách. Funguje to?
● O švédskej škole Solvik, kde sa zrodila intuitívna pedagogika – premietanie a beseda
● Waldorfská pedagogika, ideál, dnešná realita a úlohy do budúcnosti
Cena je individuálna podľa dohody
Program vystaviame podľa Vašich potrieb a s ohľadom na Vaše možnosti
Pre viac informácií a objednanie termínu kontaktujte paulina.urdova@eviana.sk, 0902 227 258